با توجه به گسترش و پیچیدگی های کنونی اقتصاد در سطح بین المللی، صنعت پخش امروزه به جایگاه منحصر به فردی در تبادلات کشوری، منطقه ای و جهانی دست یافته و به شکل روز افرون سهم آن در درآمد ملی کشورها دارای رشد چشمگیری می باشد. در کشور ما نیز این صنعت سهمی 8 الی 9 درصدی از درآمد ملی را به خود اختصاص داده است. لذا به عقیده کارشناسان فن، موضوع توزیع و پخش امروزه به علمی تخصصی و غیر قابل انکار تبدیل گردیده است. لیکن به دلیل نقش بسیار مهم توزیع در مدیریت زنجیره عرضه ( Supply chain management) باید به این نکته توجه نمود که جهت بهبود جایگاه صنعت پخش و نحوه توزیع علمی و اقتصادی ان نیز می بایست برنامه ریزی دقیق تری توسط شرکتهای پخش و مدیران ارشد آن صورت پذیرد تا وضعیت سود آوری و جذب سرمایه گذاری در این صنعت نیز همانند جایگاه آن در زنجیره عرضه، از رشد و توسعه بالاتری بهره مند گردد . بدیهی است جهت تحقق اهداف تدوین شده در شرایط اقتصادی فعلی کشور، شرکتهای پخش می بایست بیش از گذشته به برنامه ریزی های پایه ای و زمانبندی شده توجه نمایند و سعی نمایند با بهبود فرایند های اجرایی و بروز رسانی چرخه اجرایی عملیات با توجه به تغییر سهم هریک از بازارهای فروش مانند توسعه فروشگاههای زنجیره ای، هایپر مارکتها و کانالهای فروش B2B و امثالهم ، سازمان خود را چابکتر و پر سود تر نمایند . انجمن صنعت پخش ایران با حمایت و همت بالای اعضاء ارجمند خود، محوریت سومین کنفرانس صنعت پخش را بر اساس نظر سنجی اساتید و صاحب نظران صنعت به موضوع «توسعه و توانمند سازی شرکتهای پخش با هدف بهبود ساختار نظام توزیع» معطوف داشته است . امید است خروجی و نتایج این کنفرانس، همانند کنفراس های قبلی، بتواند در تحقق اهداف عالیه صنعت پخش و شناخت جایگاه واقعی این صنعت نقش موثر و سازنده خود را ایفا نماید .

اخبار و اطلاعیه ها




    
                                                                                                                               

                 

فرم ارتباط با ما







اطلاعات تماس

 آدرس: کرمان-خیابان،استقلال کوچه ۱۲ دفتر تشکلهای اتاق بازرگانی
info [at] aspkr [dot] ir
۳۲۵۳۵۲۶۶  ۳۲۵۳۵۲۶۶ 100032441036 aspkr@